بروکرها
forex
تشخیص سیگنال برگشتی در نواحی عرضه و تقاضا

تشخیص سیگنال برگشتی در نواحی عرضه و تقاضا

یکی از مشکلاتی که معامله گران در ترید بر اساس نواحی عرضه و تقاضا با آن مواجه هستند نحوه تشخیص سیگنال ریورسال در این نواحی می باشد در این مقاله یکی از روش های تایید سیگنال برگشتی را توسط استراتژی نواحی عرضه و تقاضا بررسی می کنیم.

مولتی تایم فریم به چارت نگاه کنید

شاید شما بخواهید بدون دریافت سیگنال وارد معامله نشوید و به اصطلاح از سفارش (بای لیمیت و سل لیمیت) استفاده نکنید ، برای این کار کافی است به صورت مولتی تایم فریم معامله کنید این پروسه دو مرحله ای به شرح زیر می باشد:

  • در تایم بالا نواحی عرضه و تقاضا را مشخص کنید
  • در تایم فریم های پایین تر به دنبال شکست ناحیه عرضه و تقاضا در جهت مخالف باشید

به طور مثال در تصویر زیر اگر بخواهیم در ناحیه تقاضا EURUSD در تایم فریم روزانه وارد معامله شویم به این صورت خواهد بود…

 

شکست ناحیه عرضه و تقاضا
در نمودار تایم بالا در اینجا تایم روزانه ناحیه تقاضا را ترسیم می کنیم و با رسیدن قیمت به ناحیه در مرحله بعدی منتظر تایید ورود در تایم فریم پایین تر می شویم.

 

تایم فریم

 

در این مرحله به تایم فریم 4 ساعته یا 1 ساعته رجوع می کنیم در این مثال تصویر فوق تایم فریم 4 ساعته می باشد ، و با شکست ناحیه عرضه 4 ساعته ناحیه تقاضای 4 ساعته تشکیل شده و در برگشت قیمت به این ناحیه (پولبک) وارد معامله می شویم.

در این روش استاپ لاس را زیر ناحیه تقاضای 4 ساعته قرار می دهیم. همانطور که مشاهده می نمایید با مولتی تایم فریم معامله کردن می توانید نسبت ریسک به ریوارد های مناسب داشته باشید و همچنین درصد خطای شما به صورت قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

مطالب مرتبط