بروکرها
forex
الگوی Caps On Price (کلاه گذاشتن سر قیمت) در پرایس اکشن

الگوی Caps On Price (کلاه گذاشتن سر قیمت) در پرایس اکشن

الگوی Caps On Price یا کلاه گذاشتن سر قیمت: وقتی قیمت یک رالی به همراه یک POLE حرکتی قوی به بالا می سازد (این موضوع برای حرکت رو به پایین هم صادق است) ، قطعا گرفتن بخشی از سود توسط مؤسسات مالی باعث می شود که قیمت به پایین بازگشته و وارد POLE شود ، قیمت در بسیاری از مواقع در بالای PLOE تشکیل flag میدهد، اینک موسسات شروع به افزایش سفارشات خرید برای افزایش قیمت و یا پنهان کردن سفارشات فروش برای چرخش قیمت می کنند . برای فهم شکست یک فلگ مواظب  Order Flow  و Liquidity gaps باشید.

 

Liquidity gaps
این مقاله با سناریوی دوم سروکار دارد =>  قیمت رشد میکند (rally) تشکیل flag می دهد (base) و میریزد (drop)

 

Flag راهی برای مؤسسات است که معامله گران retailer  را وادار به خرید کنند با این تصور که قیمت بالاتر می رود به آنها سفارشات زیاد خرید می دهد که علیه آن بفروشند.

 

معامله گران retailer

 

اگر اندکی در تایم فریم بالاتر نگاه کنیم ، این یک شکل Caps On Price است  و در تمامی تایم فریم ها یک pole بسیار قوی رو به پایین ساخته است .

 

 تایم فریم ها یک pole
قیمت به شکلی کاملا منظم درون یک باکس قرار گرفته است ، به عنوان نکته PA ، نگاه کنید قیمت چگونه بیس پل را اینگلف کرده است !

 

وقتی قیمت به این Cap باز می گردد فروشندگان منتظر هستند ، علائم دیگری وجود دارد که به ما می گوید Cap قیمت را در بازگشت متوقف می کند مانند اینگلف (Engulf) در چارت بالا و یا فشرده سازی (Compression) در راه بالا رفتن ، Cap ها به سادگی مکان های بسیار زیبایی برای نگاه کردن به چرخش قیمت است .

 

Engulf

 

حداقل 200 عدد Cap مشخص کنید ، یک باکس از آن به آینده بکشید و ببینید قیمت وقتی به آن میرسد چه اتفاقی برایش می افتد و اگر شکسته شود چه اتفاقی می افتد آیا cap هنوز هم معتبر خواهد بود ؟

مطالب مرتبط