بروکرها
forex
چگونه ابزار فیبوناچی اصلاحی را با کندل استیک استفاده کنیم

چگونه ابزار فیبوناچی اصلاحی را با کندل استیک استفاده کنیم

در این مقاله می خواهیم در مورد فیبوناچی اصلاحی و ترکیب آن با کندل استیک صحبت کنیم ، قبلا در مورد ترکیب فیبوناچی اصلاحی با خط روند صحبت کرده بودیم این روش نیز مانند استراتژی قبل کارآمد و سودده است اما برای شروع باید کندل استیک ها را خوب بشناسید و روش ترید با آن ها را خوب یاد گرفته باشید.

وقتی در مورد استراتژی فیبوناچی با کندل استیک صحبت می کنیم یعنی کندل استیک مورد نظر باید کامل شده و بسته شده باشد و یک کندل ریورسال (کندل برگشتی) باشد، زمانی که بتوانید متوجه شوید کندل مورد نظر چه زمانی نشان دهنده پایان فشار خرید یا فروش است، می توانید از زمان ادامه روند قیمت یا بازگشت آن با خبر شوید.

چارت زیر نمودار EURUSD در تایم ۱ ساعته می باشد

نمودار EURUSD در تایم ۱ ساعته

جفت ارز ما در طول هفته گذشته روند نزولی داشته است ، آیا فرصت فروش در این روند نزولی وجود خواهد داشت؟ هنگامی که متوجه توقف قیمت می شوید بهترین زمان برای استفاده از فیبوناچی اصلاحی می باشد.

همان طور که مشاهده می کنید ما فیبوناچی را از سوئینگ ۱.۳۳۶۴ در ۳ مارس تا سوئینگ پایین تر در قیمت ۱.۲۵۲۳ در ۶ مارس رسم کردیم. و منتظرقیمت می مانیم تا ببینیم به سطوح فیبوناچی چه واکنشی نشان خواهد داد.

سطوح فیبوناچی

زمانی که قیمت به لول ۶۱.۸٪ فیبوناچی می رسد یک کندل دوجی (سیگنال بازگشت قیمت) شکل می گیرد و سطح فیبوناچی نیز مانند یک سطح مقاومت عمل می کند. اکنون سوالی که باید از خودمان بپرسیم این است که آیا زمان مناسبی برای فروش است؟

شما هیچوقت نمی توانید جواب این سوال را با قطعیت بدهید به همین دلیل است که باید مدیریت سرمایه را همیشه در معاملات خود رعایت کنید و به قوانین آن پایبند باشد تا در صورت اشتباه بودن ترید بتوانید نسبت سود به زیان خود را کنترل کنید.

فیبوناچی با کندل استیک

در تصویر بالا مشاهده می کنید که قیمت پس از سیگنال کندل موردنظر از سطح ۶۱.۸٪ ریزش کرد و تا سوئینگ پایین تر حرکت کرد، اگر زمانی که کندل دوجی شکل گرفت شما وارد پوزیشن فروش می شدید می توانستید سود قابل توجهی کسب کنید.

پس از کندل دوجی کندل های قرمز یکی پس از دیگری شکل گرفتند که نشان دهنده ضعف خریداران است و جای خود را به فروشندگان داده اند تا بازار را تحت کنترل خود بگیرند.

زمانی که در یکسطح مهم کندل برگشتی شکل می گیرد نشان دهنده آن است که در آن سطح اوردرهای لیمیت زیادی قرار داده شده است ، در مثال ما در سطح فیبوناچی اوردر های سل لیمیت در سطح ۶۱.۸٪ فیبوناچی قبلا توسط تریدرهای دیگر قرار داده شده بود ، هنگامی که قیمت به سطح می رسد سفارشات فروش فعال شده و باعث تشکیل کندل دوجی می شود.

پس در استراتژی فیبوناچی اصلاحی و ترکیب آن با کندل استیک همیشه باید توجه ما به سطح و اوردر لیمیت هایی که در آن سطح وجود دارد باشد زمانی که اوردرهای لیمیت زیادی در سطح وجود داشته باشد کندل بازگشتی شکل خواهد گرفت در غیر این صورت قیمت توجه به سطح نکرده و از آن عبور خواهد کرد.

مطالب مرتبط