بروکرها
forex
چرا باید از استراتژی های چندگانه در فارکس استفاده کرد؟

چرا باید از استراتژی های چندگانه در فارکس استفاده کرد؟

معامله گران بازار فارکس معمولا ترجیح میدھند با یک استراتژی واحد کار کنند. بعید است این معامله گران بدانند که استفاده از یک سیستم واحد برای ترید کردن نقص های زیـادی دارد. در صـورتیکه معاملـه گـران از استراتژی ھای چندگانه استفاده کنند این نقایص قابل اصـلاح مـی باشـد. در ایـن مقالـه قـصد داریـم توضـیح بدھیم که چرا معامله گران ترجیح میدھند با یک استراتژی واحد معامله کنند و چرا معامله با استراتژی ھـای چندگانه میتواند نتایج ترید ھای شما را بھبود ببخشند.

معاملات پر تکرار و تریدهای با احتمال بالا

اگر تصمیم گرفته اید که از استراتژی ھای چندگانه استفاده کنید پس ایـده خـوبی اسـت کـه از یـک استراتژی که به شما نقاط ورود زیاد برای تریـد مـی دھـد در کنـار اسـتراتژی دیگـری کـه بـه شـما نقـاط ورود کمتر میدھد اما تریدھایش احتمال موفقیت بالاتری دارد استفاده کنید. بعنوان نمونه میتوانید از نواحی حمایت و مقاومت بعنوان استراتژی اولیه استفاده کنید، چـرا کـه تعـدا ورود ھای به نسبت زیادی میدھد. چرا که کاھش تریدھا باعث افزایش تریدھای با احتمال جوابدھی بالا می گردد.

انتخاب استراتژی ھای ترید کردن تـاثیر بـسیار زیـادی در تعیـین تریـدھای موفـق شـما بـا اسـتفاده از استراتژی ھای چند گانه خواھد داشت تعداد زیادی ترکیبات کاربردی برای استفاده موجودند، شما میتوانیـد با استفاده از استراتژی پین بارھا در تایم فریم روزانه به ھمراه استراتژی نواحی حمایت و مقاومت در تـایم فریم یک ساعته ترید کنید. با ترکیب این دو استراتژی شما قادر خواھید بود با سیـستم پـین بارھـا وارد تریـد ھای بلند مدت شوید در حالیکه از امتیازاتی نیـز از سیـستم نـواحی حمایـت و مقاومـت در تـایم پـایین تـر در دست دارید .

خلاصه مطلب

در پایان انتخاب با شماست که از چه ترکیبی از استراتژی ھای معاملاتی استفاده کنید. برخی افـراد تمایل دارند تنھا در تایم یک روزه ترید کنند، بنابراین استراتژی ھایی که آنھا انتخاب میکنند بایـستی بـا تـایم فریم روزانه سازگاری داشته باشند. برخی دیگر حد ریسک معینی دارند که نمیتواننـد از آن تجـاوز کننـد پـس سیگنال ھایی که با یک سیستم معاملاتی صادر می شوند اگر بطور متوسط ریسک بالاتری داشـته باشـد، بایستی دنبال استراتژی دیگری باشند .

مطالب مرتبط