بروکرها
forex
نحوه استفاده از فیبوناچی اکستنشن برای یافتن تیک پروفیت مناسب

نحوه استفاده از فیبوناچی اکستنشن برای یافتن تیک پروفیت مناسب

یکی از استفاده های فیبوناچی اکستنشن برای یافتن تارگت یا همان تیک پروفیت مناسب می باشد، برای اینکار ابزار فیبوناچی اکستنشن را انتخاب می کنید و سه ناحیه را علامت گزاری می کنید، به طور مثال اگر در روند صعودی باشیم ناحیه اول ، اولین سوئینگ لو و ناحیه دوم آخرین سوئینگ های و ناحیه سوم آخرین سوئینگ اصلاح شده که همان نقطه ورود شما است  و می توانید آن را با فیبوناچی ریتریسمنت پیدا کنید می باشد.

چارت زیر نمودار USDCHF را نشان می دهد که روندی صعودی دارد

فیبوناچی اکستنشن در روند صعودی

در تصویر مشاهده می کنید که لول ۵۰٪ فیبوناچی یک حمایت قوی را نشان می دهد و قیمت با اینکه ۳ بار حمایت مورد نظر را تست می کند اما موفق به شکست این لول نشده و حرکت صعودی خود را آغاز می کند و سوئینگ ها قبلی خود را می شکند و به سمت بالا حرکت می کند. اکنون زمان آن است که از فیبوناچی اکستنشن یا همان فیبوناچی گسترشی استفاده کنیم و محل تقریبی تیک پروفیت را شناسایی کنیم و از معامله با سود خارج شویم.

شناسایی تیک پروفیت با فیبوناچی اکستنشن

مشاهده می کنید که پس از ترسیم فیبوناچی اکستنشن قیمت تا لول ۶۱.۸٪ فیبوناچی بالا می رود ، جایی که مقاومت قبلی وجود دارد، پس از آن تا لول ۳۸.۲٪ اصلاح می کند اما نمی تواند از این لول پایین تر برود در نتیجه به بالا رفته و مقاومت قبلی را می شکند و تا لول ۱۰۰٪ فیبوناچی بالا می رود و سپس حرکت صعودی را تا لول ۱۶۱.۸٪ فیبوناچی ادامه می دهد.

همان طور که دیدید لول های ۱۰۰٪ و ۱۶۱.۸٪ لول های مناسبی برای گرفتن پروفیت و خروج از معامله هستند.

اجازه دهید مثالی دیگر از فیبوناچی اکستنشن در روند نزولی بزنیم تا بهتر متوجه شوید، ایده اصلی این است که در روند نزولی لول هایی از فیبوناچی را پیدا کنیم که همزمان سطوح حمایتی بازار نیز هستند.


تصویر زیر نمودار EURUSD در تایم ۱ ساعته را نمایش می دهد که روندی نزولی دارد.

فیبوناچی اکستنشن در روند نزولی

در تصویر مشاهده می کنید که در لول ۶۱.۸٪ فیبوناچی ریتریسمنت یک کندل دوجی شکل گرفته و پس از آن ریزش کرده و تا سوئینگ لوی قبلی پایین آمده است، اکنون زمان آن است که از فیبوناچی اکستنشن استفاده کنیم تا نواحی مناسب تیک پروفیت را که در این مثال نقطه ورود ما لول ۶۱.۸٪ فیبوناچی ریتریسمنت بوده شناسایی کنیم.

مانند مثال قبلی فیبوناچی اکستنشن را از دو سويینگ های و لوی قبل ترسیم می کنیم و نقطه سوم فیبوناچی را در لول ۶۱.۸٪ فیبوناچی ریتریسمنت قرار می دهیم، همان نقطه ورود.

لول های فیبوناچی اکستنشن

اتفاقی که افتاده این است که قیمت تا لول ۳۸.۲٪ فیبوناچی اکستنشن پایین آمده و در لول ۵۰٪ فیبوناچی اولین حمایت را نشان می دهد که قیمت در آنجا کمی به سمت بالا حرکت کرده است و پس از آن در لول ۶۱.۸٪ کمی توقف کرده و سپس دوباره ریزش کرده است، اگر به آینده چارت نگاه کنید در لول ۱۰۰٪ و ۱۶۱.۸٪ نیز نقاط حمایتی مهمی را خواهید یافت که تمام این لول ها می توانند نواحی مهم تیک پروفیت باشند و شما با مدیریت سرمایه و خروج های مرحله ای می توانید در این نقاط از پوزیشن خارج شوید و ترید خود را مدیریت کنید. 

مطالب مرتبط