بروکرها
forex
روش های تعيين حد زيان در معاملات بازار فارکس

روش های تعيين حد زيان در معاملات بازار فارکس

 حد زيان چیست؟ روش های تعيين حد زيان در معاملات بازار فارکس چگونه است؟ امروزه بازار فارکس به عنوان یکی از معتبرترین بازارهای جهانی شناخته شده است. برای فعالیت در این بازار وجود برخی آموزش ها و اطلاعات، الزامی خواهد بود. به عنوان نمونه می توان به روش های تعیین حد زیان در معاملات اشاره کرد. در ابتدا با مفهوم حد زیان آشنا می شویم و در ادامه روش های تعیین آن را شرح می دهیم. 

مفهوم حد زیان:

تعیین حد زیان در معاملات بازار فارکس یکی از رایج ترین اصطلاحات این بازار محسوب می شود. در وهله اول حد زیان توسط تریدر مشخص می شود. به بیانی دیگر تریدر برای میزان زیان خود محدوده ای را مشخص می کند که به آن حد زیان گفته می شود. به عنوان مثال تصور کنید تریدر تصمیم می گیرد سهامی را در محدوده قیمت دو هزار دلار خریداری نماید و محدوده حد زیان خود را بر روی هزار و هفتصد دلار قرار دهد. در این حالت با کاهش ارزش سهام و رسیدن به مرز مشخص شده، تریدر سهام خود را به فروش خواهد رساند. امروزه حد زیان نقطه مقابل حد سود است و یکی از تاثیرگذار ترین رویکرد های معاملاتی محسوب می شود‌. 
روش های تعيين حد زيان در معاملات مختلف
مهمترین روش های تعيين حد زيان در معاملات بازارهای مالی شامل موارد زیر می باشند:
⦁ بررسی فاصله قیمت نقطه خروج نسبت به نقطه ورود معامله
⦁ تعیین حد زیان بر اساس رسیدن قیمت به اعداد رند
⦁ استفاده از اعداد فیبوناچی و تحلیل نموداری آن
⦁ استفاده از ابزارهای ساده ای مانند اندیکاتورها
⦁ توجه به سطوح مقاومت و حمایت در نمودار
⦁ استفاده از نقاط بازگشت قیمت و خط روند
⦁ بررسی الگوهای نموداری و استفاده از آنها 
علاوه بر روش های تعيين حد زيان در معاملات، استفاده کردن از امکانات بروکرهای معتبر نیز می تواند، به بهبود کیفیت ترید شما کمک شایانی نماید. بر این اساس می توانید از سایت brokerha.com استفاده نمایید و از تحلیل های خوب این سایت بهره مند شوید.

مطالب مرتبط