بروکرها
forex
خط روند (Trend Line) چیست | مفهوم خط روند در بازار فارکس

خط روند (Trend Line) چیست | مفهوم خط روند در بازار فارکس

خط روند یکی از مهم ترین مفاهیم در تحلیل تکنیکال است هنگام مشاهده و بررسی خط روند مفاهیمی مانند چگونگی انتظارات فعالان بازار از گذشته قیمت یا تغییر سطوح حمایت و مقاومت قابل مشاهده است. روند روشی نموداری است که در آن یک خط به نمودار برای نشان دادن روند اصلی در بازار سهام یا بازار ارز اضافه می شود. رسم یک خط روند به ساد گی کشیدن یک خط مستقیم است که با متصل کردن ماکسیمم ها می تواند جهت روند کلی بازار سهام یا جفت ارز مورد نظر شما را نشان دهد.

مفهوم روند

خط روند به طور قطع یکی از اصول تحلیل تکنیکال می باشد تمام ابزار های تکنیکی از قبیل الگو های بازگشتی الگو های ادامه دهنده میانگین های متحرک ، حمایت و مقاومت ها تنها با هدف کمک به اندازه گیری روند قیمت به منظور استفاده از روند ها به وجود آمده اند.

به زبان ساده تر روند جهت حرکت قیمت بازار را نشان می دهد نمودار قیمت یک سهام یا یک جفت ارز هیچ وقت در یک خط راست و یا در یک جهت خاص حرکت نمی کند تغییرات قیمت سهم یا جفت ارز به صورت یک سری حرکات زیگ زاگ مشخص می شود. آن زیگ زاگ ها همانند یک سری موج های پی در پی می باشد که شامل موج های صعودی و نزولی هستند برایند حرکات این موج های سعودی و نزولی روند حرکتی قیمت سهم یا جفت ارز را نشان می دهد که شامل روند های نزولی صعودی و خنثی می باشد.

روند صعودی ، تشکیل شده از سری موج ها و حفره های بالا رونده است و روند نزولی بر خلاف آن از موج ها و حفره های پایین رونده تشکیل شده اما روند خنثی شامل موج ها حفره هایی است که جهت مستقیم ولی یکسان را دارد روند ها از لحاظ زمانی نیز به سه دسته کوتاه مدت بلند مدت و میان مدت تقسیم می شود هر چه روند بلند مدت تری در نظر گرفته شود از اعتماد بالاتری برخوردار خواهد بود.

مطالب مرتبط