بروکرها
forex
تحلیل تکنیکال چه نوع تحلیلی است و نکات مهم تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال چه نوع تحلیلی است و نکات مهم تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال چارچوبی است که معامله گران حرکت قیمت را در آن تحلیل می کنند. تئوری این است که شخص می تواند به حرکت های گذشته قیمت نگاه کند و شرایط فعلی معاملات و حرکت بالقوه قیمت را تعیین کند. به کسی که از تحلیل تکنیکال استفاده می کند، تحلیلگر تکنیکال می گویند. معامله گرانی که از تحلیل تکنیکال استفاده می کنند به عنوان معامله گران تکنیکال شناخته می شوند. شواهد اصلی برای استفاده از تحلیل تکنیکال این است که از نظر تئوری، تمام اطلاعات فعلی بازار در قیمت منعکس می شود.

معامله گران فنی به طور کلی به این باور نسبت می دهند که "همه چیز در نمودارها است!" این به سادگی به این معنی است که تمام اطلاعات اساسی شناخته شده به قیمت فعلی بازار قیمت گذاری می شود. نمودار قیمت اگر قیمت تمام اطلاعات موجود را منعکس می‌کند، پس اقدام قیمت تمام چیزی است که واقعاً برای انجام معامله به آن نیاز است. تجزیه و تحلیل فنی به ریتم، جریان، و روند در عمل قیمت نگاه می کند.

حالا، آیا تا به حال این ضرب المثل قدیمی را شنیده اید که «گذشته تمایل به تکرار دارد»؟ خب، اساساً این همان چیزی است که تحلیل تکنیکال در مورد آن است!

اگر قیمت خاصی در گذشته به عنوان یک سطح حمایت یا مقاومت اصلی حفظ می شد، معامله گران فارکس آن را زیر نظر خواهند داشت و معاملات خود را حول آن سطح قیمت گذشته قرار می دهند.

تحلیلگران فنی به دنبال الگوهای مشابهی هستند که در گذشته شکل گرفته اند و ایده های تجاری را شکل می دهند و معتقدند که قیمت احتمالاً می تواند به همان شیوه قبلی عمل کند، تجزیه و تحلیل فنی آنقدر در مورد پیش بینی نیست که در مورد احتمال است.

تحلیل تکنیکال مطالعه عملکرد گذشته قیمت به منظور شناسایی الگوها و تعیین احتمالات جهت آینده قیمت است. تحلیل تکنیکال مطالعه عملکرد گذشته قیمت است.


تحلیل تکنیکال


پس چگونه می توان «اقدام گذشته قیمت را تحلیل کرد»؟

در دنیای تجارت، وقتی کسی می گوید "تحلیل فنی"، اولین چیزی که به ذهن می رسد یک نمودار است، تحلیلگران فنی از نمودارها استفاده می کنند زیرا آنها ساده ترین راه برای تجسم داده های گذشته هستند!

تحلیلگران حرفه ای با  نمودارها  زندگی می کنند، و نفس می کشند به همین دلیل است که اغلب به آنها تریدر می گویند.

نمودارها بر این باورند که عمل قیمت، قابل اعتمادترین شاخص عملکرد قیمت در آینده است. می‌توانید به داده‌های گذشته نگاه کنید تا به شما کمک کند روندها و الگوهایی را پیدا کنید که می‌تواند به شما در یافتن فرصت‌های معاملاتی عالی کمک کن، علاوه بر این، با همه معامله گرانی که در آنجا به تحلیل تکنیکال تکیه می کنند، این الگوهای قیمت و سیگنال های شاخص تمایل دارند که به خودی خود تبدیل شوند.

از آنجایی که معامله گران فارکس بیشتر و بیشتر به دنبال سطوح قیمتی خاص و الگوهای نمودار هستند، احتمال اینکه این الگوها خود را در بازار نشان دهند بیشتر می شود.

باید بدانید که تحلیل تکنیکال بسیار ذهنی است.

مطالب مرتبط