بروکرها
forex
عرضه و تقاضا تحت عنوان واکنش به FTR (ناتوان از بازگشت)

عرضه و تقاضا تحت عنوان واکنش به FTR (ناتوان از بازگشت)

عرضه و تقاضا تحت عنوان واکنش به (FTR (Failure To Return  ناتوان از بازگشت: آیا خوب نمی شد اگر ما می توانستیم نواحی عرضه و تقاضا را معامله کنیم در حالیکه بدانیم کدام یک قیمت را نگه می دارد و کدامیک شکسته می شود ؟ خب باور می کنید یا نه ، ما می توانیم . چراکه ممکن است سطوح عرضه و تقاضا به نظر برسند اما آنها به صورت یکسان تشکیل نشده اند. برخی از آنها مهم تر از بقیه هستند و برخی حتی فراتر از اهمیت هستند . اکثر مقالات در مورد عرضه و تقاضا بیشتر در مورد واکنش به سطوح هستند زیرا این چیزی است که دارای اهمیت است ، درست است؟

قطعا آنها مهم هستند اگر آنچه شما می خواهید انجام دهید نگاه کردن به چارت و قمار کردن باشد. اما خود این نواحی عرضه و تقاضا واکنش به چه هستند؟ خوشبختانه ما توجه شما را جلب کردیم چرا که این اولین باری است که چیزی به این مهمی در مقالات عرضه و تقاضا ارائه می شود و بسیار جذاب خواهد بود که در مورد آن بنویسیم. سطوح عرضه و تقاضا واکنش به سطوح عرضه و تقاضا هستند ! یا سطوح حمایت و مقاومت ! یا سطوح فیبوناچی!

واقعیت این است : عرضه و تقاضا معمولا واکنش به محدوده پرچم ( FL – Flag Limit) می باشند، یک DBR,RBR پس از شکست یک H,L

مهم ترین سطوح، سطوحی است که  قیمت در یک محدوده رنج باشد و به شما این نشانه را می دهد وقتی قیمت می خواهد تغییر جهت دهد. طبیعتا نواحی و دلایل دیگری که عرضه و تقاضا شکل می گیرد وجود دارد اما اینها سطوح کم اهمیت تری هستند ، آنهایی که بیشتر در معرض شکست و  Fake outs هستند ! ، دانستن مهمترین آنها شما را برای همیشه در جهت درست مارکت نگه می دارد. در زیر تمرینی برای تعیین این سطوح ارائه شده اما به یاد داشته باشید که برای اینکه آنها را بهتر بفهمید لازم است خوتان آن را انجام دهید.

 

عرضه و تقاضا

 

تعداد بسیار زیادی عرضه و تقاضا وجود دارد که من آنها را مشخص نمی کنم اما همه ی آنها کم اهمیت تر از آن سطحی هستند که یک L,H را می شکند هرچند سطوح مهم هم می توانند شکسته شوند بنابراین این اهمیت دارد که در آن سطوح به دنبال علائم بازگشت قیمت باشیم ، زمانیکه آنها شکسته می شوند اهمیت بسیار زیادی پیدا می کنند.

 

سطوح مهم

 

شما میتوانید از تصویر بالا ببینید که من DBR پس از شکست H قبلی را مشخص کرده ام این سطحی است که پس از شکست یک H شکل میگیرد. این یک FTR است  و ما می توانیم از آن انتظار نوسان قیمت را داشته باشیم ، اما این اتفاق نیفتاده و شکسته شد ، نتیجه آن تشکیل FTR ای که RBD است می باشد.

مطالب مرتبط