بروکرها
forex
چگونه یک برنامه زمانی منظم برای انجام ترید بوجود آوریم

چگونه یک برنامه زمانی منظم برای انجام ترید بوجود آوریم

آیا شما هم در تلاش براي پیدا کردن زمان ، جهت ایجاد یک روال جدي و منظم معامله گري ،علاوه بر شغل روزانه ،سرگرمی ها و صرف وقت با دوستان و خانواده هستید؟ باید بگویم که شما تنها نیستید و تقریبا همه کسانی که در ابتدای امرقصد ورود به دنیاي معامله گري را دارند ، دنبال چنین چیزي هستند. ایجاد یک برنامه زمانی معامله گری بهتر و قابلیت بهره برداری مناسب تر از وقت محدود شما ، منجر به ایجاد تحولات چشمگیري در نحوه معامله گری شما می شود. 90 ٪ از تمام سایت های معامله گری به جاي صحبت کردن در مورد چگونگی ساخت یک روال حرفه ای معامله گری و شخصی سازی شده با سبک زندگی شما ، تنها در مورد چگونگی انتخاب روش های ورود و بحث در مورد جدید ترین اندیکاتورها تمرکز دارند.

اگر معامله گري شما نیاز به ساخته شدن در بعضی از ابعاد داشته باشد و اگر شما بخواهید راهی را پیدا کنید که با آن همه چیزهایی را که در زندگی تان براي تان مهم را با هم تلفیق کنید، این مقاله حرفهایی براي گفتن براي شما دارد پس توجه بفرمایید.

کی وقت داري؟ ارزیابی اولیه

اولین و مهم ترین موضوع این است که زندگی شخصی تان را یک ارزیابی داشته باشید. در چه ساعتهایی سر کار هستید که نتوانید نمودار قیمت را چک کنید؟ و این سوال که واقعا چقدر زمان در دست دارید که بتوانید ترید کنید؟

برنامه هفتگی یک فرد با یک کار عادي روزانه چنین است،اگر مثل بیشتر مردم صاحب یک شغل عادي باشید،35 تا 50 ساعت در هفته سر کار هستید،و احتمالا درگیر سرگرمی هاي پس از کار ( مثل ورزش ، دوستان و یا طی مسافت تا منزل و …) هستید. و شاید بتوانید چند ساعتی را آخر هفته ها وقت بگذارید.

گرچه شرحی که در بالا از یک زندگی روزمره داده شد، را می توان یک زندگی پرمشغله نام گذاري کرد ، با این وجود در همین برنامه نیز می توان اوقات مناسبی را به ترید اختصاص داد.

رویکردي که با سبک زندگی شما متناسب باشد چیست؟

رویکردي که براي ترید انتخاب می کنید باید با دقت انتخاب شود همه سبک هاي معامله گري براي همه سبک هاي زندگی به یک اندازه مناسب نیستند، لذا با انتخاب درست یک سبک ترید که با سبک زندگی تان سازگار باشد ، می توانید به طور چشمگیري شانس موفقیت تان افزایش دهید.

گزینه یک – ترید روزانه (Day trading)

ترید روزانه یعنی شما معاملات را فقط در طی چند ساعت باز می کنید و می بندید تریدرهاي روزانه معمولا در تایم فریم هاي پایین معامله می کنند و در طول روز چند معامله انجام می دهند. با این شرح حال، معنی تریدر روزانه بودن این است که شما مجبورید زمانی که بازارها باز هستند آنها را بطور فعالانه بررسی و دنبال کنید براي مثال، تریدري که محل زندگی اش ایالات متحده است و شغل روزانه اي (با 5 تا 9 ساعت در روز) دارد ، معمولا براي تریدروزانه در ساعات کاري بازار ایالات متحده با مشکل مواجه است ، بخاطراینکه زمان کار عادي اش با بازگشایی بازار سهام امریکا تداخل دارد. لذا فرد مذکور نمی تواند به صورت فعال آنچه را که در بازار سهام آمریکا رخ می دهد دنبال کند با این حال همین فرد می تواند پس از آنکه به خانه آمد ترید در جلسات بازارهاي اروپایی ، آسیایی و استرالیا را انتخاب کند.

آنچه گفته شد دو مثال درباره تاثیر مناطق زمانی که در آن قرار دارید و ساعات کاري شما بود و با توجه به این دو عامل ،بازار مناسبی که شما انتخاب میکنید ، می تواند به شما کمک کند تا معامله گري را با زندگی شخصی تان تلفیق کنید. (البته در گزینه ترید روزانه)

برنامه زمانی ذیل نشان می دهد که چطور یک تریدر روزانه می تواند ساعت هاي معامله گریش را با زندگی معمولیش تطبیق و سازگاري دهد. و چنان که می بینید هنوز خانه هایی در جدول وجود دارند که می توانند بهبود یابند.و جلوتربا هم خواهیم دید که چطور میشه از اونها بهره برداري بهتري رو داشته باشیم.

 

ترید روزانه

 

گزینه دو ، معامله گري روي سویینگهاي میان مدت (Swing trading)

سویینگ تریدرها معمولا روي تایم فریم هاي بالا معامله می کنند و معاملات شان را براي چند روز یا چند هفته باز نگه می دارند از این رو، سویینگ تریدرها اغلب تمام روز را جلوي مانیتور نمی نشینند و فقط براي چند دقیقه موقعیت شان را در طول روز چک می کنند. بنابر مواردي که در بالا ذکر شد، معامله گري روي سویینگها اغلب براي تلفیق با یک شغل روزانه 5 تا 9 ساعته و سایر مسئو لیتهاي زندگی فردي راحت تراست و دلیلش هم واضحه براي اینکه شما زمان کمتري براي پایش حرکات قیمت نیاز دارید. یک سویینگ تریدر نیاز دارد که روزي یکی دو ساعت قبل از اینکه سر کارش برود معاملاتش را چک کند ، پوزیشن هایش را تحلیل کند و اگر لازم شد آنها را مدیریت کند و در آخر ایده هایش را پیاده سازي کند.

بعد از ساعات کاریش هم باید یکی دو ساعتی نگاهی به پوزیشن هایش بیاندازد، آنها را تحلیل کند ، بازارها را رصد کند و پلن هایش را براي روز بعدي معاملات تحلیل و اجرا نماید.

 

 سویینگهاي میان مدت

 

زمانی که بازارها بسته هستند باید چه کاري انجام داد

پاسخ به این سوال ، همان چیزي است که فرق دو معامله گر سود ده و ضررده را مشخص می کند بیشتر معامله گرها عصر جمعه که بازارها دارد بسته میشود سیستم شان را خاموش می کنند و صبح دو شنبه دوباره سیستم و پلتفرم معاملاتی را روشن می کنند. اما معامله گر هاي حرفه اي کاملا به ارزش تعطیلات آخر هفته واقف هستند. وآنها می دانند زمانی که بازارها بسته می شوند کار واقعی یک تریدر، تازه شروع می شود.

روانشناس بزرگ دکتر استین برگرمی گوید: من فهمیدم که  شگفت انگیزترین بخشی که منجر به موفقیت یک معامله گردر طول روز می شود ، اتفاقاتی است که در شب گذشته افتاده است.

زمانی که بازار بسته است (که شامل شبها در طول هفته هم می شود) شما می توانید بزرگترین تغییرات و تحولات را در معامله گري تان بوجود بیاورید. یک معامله گر جدي در این ساعات ترید هایش را مرور می کند ، جفت ارزهایی را که مد نظر دارد را تحلیل می کند ، پلن معاملاتیش را می نویسد و بروز رسانی می کند، معاملات انجام شده را وارد ژورنال معاملاتیش می کند و خود را براي روز بعدآماده می کند. و همه این کارها را در مدت یک ساعت تا یک ساعت هر شب انجام می دهد. و این کارها همان چیزي است که گفتیم منجربه تغییرو تحول در معامله گري شما می شود.

در تعطیلات اخر هفته ها شما باید زمان بیشتري را به کار روی مهارتهای معامله گري تان اختصاص دهید. به طور کامل باید هفته معاملاتی گذشته را بررسی کنید ، یکبار دیگر به ژورنال معاملاتی تان مراجعه کنید و تحلیل عمیق تري بازارها و جفت ارزها داشته باشید. جدول ذیل نشان می دهد که برنامه هفتگی شما چگونه باید باشد.

 

زمانی که بازارها بسته هستند

 

بیایید خودمان را در پنج ساله آینده تصور کنیم،آیا دوست داریم که تلویزیون بیشتردیده باشیم ، یا وقت بیشتري را در کافه ها گذرانده باشیم ، و یا اینکه با گذاشتن دو ساعت وقت هر شب به رویاي تبدیل شدن به یک تریدر تماموقت نزدیک تر شویم و آن وقت بتوانیم همه چیزهایی که آرزوي شان را داشتیم بدست آوریم.

افسانه زمانی براي پایش قیمت

تریدرها اغلب درباره مفهومی تحت عنوان زمان پایش (screen time) صحبت می کنند و معتقدند که باید چندین ساعت از روز را پاي چارت قیمت بنشینند تا معامله گري شان بهتر شود. با این حال خیلی از معامله گران به طور اتفاقی در بعضی تایم فریم ها بدنبال سیگنالهای ترید هستند و پاي بحث تالارهاي گفتگو می نشینند تا سیستم هاي ورود بهتري را پیدا کنند یا با دیگر تریدرهایی چت میکنند که آنها اطلاع دقیقی از وضعیت معامله گري شان ندارند.

وینس لومباري (Vince Lombardi) جمله اي دارد که می گوید: انجام دادن باعث کامل شدن نیست ، بلکه فقط کامل انجام دادن باعث کامل شدن است.

به جاي اینکه وقت با ارزش خود را هدر دهید. از آن عاقلانه استفاده کنید کلمه کلیدي و رمز موفقیت اقدام آگاهانه است ما در این نوشتار شما را به چالش کشیدیم تا کاري که انجام می دادید را متوقف کنید و شروع به استفاده از رویکردي جدي تر کنید. پیشتر گفتیم که داشتن پلن معاملاتی ، مرور کردن معاملات ، داشتن ژورنال معاملاتی و پیروي از رویکردي ساختار یافته اثرات چشمگیري روي معامله گري شما دارد.

مطالب مرتبط