بروکرها
forex
چگونه بروکرهای کلاهبردار فارکس را تشخیص دهیم؟

چگونه بروکرهای کلاهبردار فارکس را تشخیص دهیم؟

متاسفانه، تعداد بروکرهای کلاهبردار فارکس زیاد شده است اما جای نگرانی نیست! زیرا راه هایی وجود دارد که می تواند از همان ابتدا برای شما به عنوان زنگ خطری عمل کند که متوجه شوید بروکر مورد نظر قابل اعتماد نیست یا در یک کلام: کلاهبردار است. از جمله این راه ها می توان به بررسی رتبه الکسا، سرمایه گذاری بر روی سایت، عدم دریافت رگوله معتبر و … اشاره کرد.

برای تبدیل شدن به یک تریدر حرفه‌ای فارکس، تشخیص و اعتبار سنجی بروکری که با آن معامله می کنید بسیار حائز اهمیت است. متاسفانه، تعداد بروکرهای کلاهبردار فارکس زیاد شده است اما جای نگرانی نیست! زیرا راه هایی وجود دارد که می تواند از همان ابتدا برای شما به عنوان زنگ خطری عمل کند که متوجه شوید بروکر مورد نظر قابل اعتماد نیست یا در یک کلام: کلاهبردار است (مانند بروکر SFC یا بروکر فیبوگروپ). البته لازم به ذکر است که عملا کلاهبرداری از سمت بروکرها انجام نمی شود، زیرا تحت نظارت مراجع اقتصادی در سطح بین المللی هستند، ولی ادعای رسمی‌شان بر مبنای ِ«معتبر بودن» یک دروغ آشکار است.

  1. نگاه به ظاهر سایت و پنل کاربری بروکرهای کلاهبردار فارکس

اصولا عدم سرمایه گذاری ِ ویژه توسط یک بروکر برای ظاهر سایت، رفع خطاها و نقص ها از جمله راه هایی است که می تواند به شما اعلام کند طرف حساب تان یکی از بروکرهای کلاهبردار فارکس است.

  • عدم دریافت رگوله معتبر از سازمان های رگولاتوری

داشتن رگوله معتبر – به معنی تحت نظارت بودن توسط رگولاتوری های معتبر – در بازار فارکس (مانند NFA آمریکا، FCA انگلیس، ASIC استرالیا و …) نشانه‌ی معتبر بودنِ یک بروکر است. البته با توجه به تحریم ها، این مورد برای تریدر های ایرانی عملا کاربردی ندارد اما معیار مهمی به شمار می رود.

  • داشتن تاریخچه‌ی نسبتا بلند مدت و قوی در فارکس

اطمینان ِشما به یک بروکر وقتی حاصل می شود که سابقه آن را در بازار فارکس مشاهده کنید؛ ضعف ها و نقاط قوت بروکرها به این واسطه به خوبی مشخص می شود. بنابراین بهتر است از بروکر های تازه کار اجتناب کنید.

  • رتبه الکسا

یک راه نسبتا آسان – و کم اهمیت از نگاه بسیاری از افراد – برای تشخیص بروکرهای کلاهبردار فارکس بررسی رتبه سایت بروکر در وبسایت الکسا برای بررسی تعداد مخاطبان و میزان پراکندگیِ آنها در کشور های مختلف است. میزان بالای پراکندگی و توجه به یک بروکر می تواند نشان دهنده اعتبار آن باشد.

  • مارکت میکر

بروکر های فارکس – در 90 درصد موارد – مارکت میکر هستند، زیرا نمی توانند از سود آن چشم پوشی کنند. از این رو، این گزینه معیار خوبی برای تشخیص بروکرهای کلاهبردار فارکس نیست.

مطالب مرتبط