بروکرها
forex
چگونه از اندیکاتور پارابولیک سار (Parabolic SAR) استفاده کنیم

چگونه از اندیکاتور پارابولیک سار (Parabolic SAR) استفاده کنیم

اندیکاتور پارابولیک سار (Parabolic SAR) ابزاری است برای تشخیص پایان روند، همانطور که مهم است جهت روند را با کمک اندیکاتورهای مووینگ اوریج ، ایچیموکو، بولینگر باند و... شناسایی کنیم باید بدانیم روند چه زمانی پایان می یابد، که پارابولیک سار به ما این امکان را می دهد.

اندیکاتور پارابولیک سار


اندیکاتور Parabolic SAR به ما کمک می کند نقاط احتمالی تغییر روند در بازار را شناسایی کنیم در واقع این اندیکاتور نواحی ریورسال را شناسایی می کند. تصویر بالا پارابولیک سار را با نقطه های آبی رنگ نمایش می دهد که در روند صعودی زیر کندل ها قرار دارد و زمانی که قیمت نزولی می شود نقطه های آبی رنگ به بالای کندل ها منتقل می شوند.

به عبارتی دیگر زمانی که پارابولیک سار زیر کندل ها قرار دارد روند صعودی است و عکس آن زمانی که پارابولیک سار بالای کندل ها قرار دارد روند نزولی می باشد.

چگونه با Parabolic SAR ترید کنیم؟

ترید با اندیکاتور پارابولیک سار بسیار آسان است، زمانی که نقطه ها زیر کندل ها باشند می خریم و زمانی که نقطه های بالای کندل ها باشند می فروشیم به همین راحتی!

نحوه ترید با پارابولیک سار


این ابزار بسیار ساده است زیرا فقط صعود و نزول قیمت را در نزل می گیرد و محاسبات پیچیده ای ندارد، فقط بهتر است زمانی که قیمت حرکت رالی صعودی یا نزولی دارد مورد استفاده قرار گیرد و زمانی که قیمت حرکت ساید دارد یا رنج است از آن استفاده نکنید زیرا در حرکات ساید سیگنال های اشتباه تغییر روند معنایی ندارد، چون روندی وجود ندارد.

نحوه خروج از معامله با Parabolic SAR

پارابولیک سار به شما کمک می کند تا بتوانید تشخیص دهید چه زمانی روند تغییر می کند و زمان آن می رسد  که از پوزیشن خارج شوید. تصویر زیر نمودار EURUSD را نمایش می دهد.

نمودار EURUSD به همراه پارابولیک سار

فرض کنید پوزیشن فروش دارید ، زمانی که قیمت به پایین حرکت می کند بهترین زمان برای خروج تغییر parabolic sar از بالا به سمت پایین کندل ها است که نمایانگر ریورس قیمت و تغییر روند می باشد.

زمانی که حرکت صعودی شروع می شود وارد پوزیشن خرید می شویم و با حرکت روند جدید پیش می رویم تا زمانی که مانند تصویر بالا دوباره اندیکاتور پارابولیک سار تغییر جهت می دهد و از پایین کندل ها به بالای کندل ها منتقل می شود ، در این زمان متوجه تغییر احتمالی روند می شویم و با سود از معامله خارج می شویم.

مطالب مرتبط