بروکرها
forex
متاورس چیست و چه مزیت هایی برای ما انسان ها دارد

متاورس چیست و چه مزیت هایی برای ما انسان ها دارد

اولین پرسشی که کاربران هنگام مواجه شدن با کلمه  Metaverse از ما می پرسند این است که متاورس چیست و چه خصوصیاتی دارد و کاربرد آن در کجاست؟ باید گفت متاورس عبارت جدید در دنیای فناوری است. اعلامیه اخیر مارک زاکربرگ در مورد دنیای متاورس این تمایل را برای همه افراد فنی ایجاد کرد که بیشتر در مورد این اصطلاح بدانند. متاورس چیست: متاورس یک حوزه اجتماعی مجازی (واقعیت مجازی) است که در آن کاربران می توانند آواتارهای مورد نیاز خود را ایجاد کنند همچنین آنها را شخصی سازی کنند و فعالیت هایی را در آن انجام دهند که می تواند در زندگی واقعی یا فراتر از آن با آنها روبرو شوند.

واقعیت مجازی یک محیط کامپیوتری است که در آن کاربران احساس می‌کنند که در دنیای واقعی هستند، حتی اگر در دنیای مجازی تعامل داشته باشند. صنعت بازی‌های ویدیویی یکی از نمونه‌های قابل توجه‌تر واقعیت مجازی را دارد که در آن بازیکنان از هدست و عینک واقعیت مجازی استفاده می‌کنند تا بتوانند وارد دنیای بازی‌های مجازی شوند.

واقعیت افزوده تصاویر و اشیاء را در یک محیط طبیعی ایجاد می کند، جایی که اشیا با جهان تعامل دارند.

 فناوری هولوگرافی سه بعدی نیز نمونه ای از AR است که در آن یک لایه سه بعدی با فرآیند تشخیص و تشخیص تصویر ایجاد می شود. در نتیجه، می‌تواند تجربه ویدیویی بهتر، پخش زنده و کمک به پلتفرم‌های آموزش الکترونیکی با تجسم سه بعدی را ارائه دهد.

همراه با فناوری‌ها و برنامه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، دنیای متاورس مزایای خاصی را با هم ترکیب می‌کند که فرصت‌های جدیدی را برای عموم باز می‌کند. اگر علاقه مند به این هستید که به صورت تخصص بدانید متاورس چیست بهتر است سایر مقالات ما را دنبال کنید.

فیس بوک در حال تبدیل شدن خود به متا است زیرا آنها آماده ایجاد یک حوزه اجتماعی مجازی با تمرکز کامل بر تعاملات دیجیتال هستند. نه تنها فیس بوک، بلکه شرکت هایی مانند مایکروسافت، انویدیا و اپیک گیمز نیز در حال آماده سازی فناوری ها و برنامه هایی برای ترویج واقعیت مجازی هستند.

از آنجایی که متاورس یک پروژه دو ساله نیست، شرکت ها همچنان در حال توسعه فناوری های پایدار و بالغ هستند که اپلیکیشن ها بتوانند از آن استفاده کنند. با این حال، ما در حال حاضر چند فناوری داریم که به ایده‌های پشت دنیای متاورس کمک می‌کنند. برای این که بهتر بدانید متاورس چیست توصیه می کنم در ادامه با مزیت های آن آشنا شوید.

آیا با مزایای Metaverse آشنا هستید؟

حال که متوجه شدید متاورس چیست بهتر است با فواید متعددی که متاورس برای عموم مردم  دارد آشنا شوید:

۱. جهانی بدون محدودیت

برای مردم، دنیای متا مشابه دنیایی است که روزانه با آن روبرو می شوند. در بازی های ویدیویی، بازیکنان ساختن. با متاورس، کاربران می توانند دنیای مجازی سه بعدی را احساس کنند، جایی که می توانند سرگردان شوند و چندین فعالیت را انجام دهند.

۲. حل چالش های کار از راه دور

در همه‌گیری کرونا، اکثر افرادی که در بخش فناوری اطلاعات کار می‌کردند توانستند به راحتی کار خود را از خانه انجام دهند، اما این امر فاقد تعاملات واقعی برای کارفرمایان و کارمندان بود. با اپلیکیشن‌های متاورس، مدیران می‌توانند با کارمندان خود مانند دنیای واقعی تعامل داشته باشند، در حالی که در دنیای مجازی می‌مانند. به طور مشابه، پزشکان می توانند به صورت مجازی با بیماران خود ارتباط برقرار کنند.

۳. فرصت های جدید برای مشاغل و بازاریابان

متا در حال توسعه نسخه بهتری از پلتفرم های رسانه های اجتماعی است که همچنین فرصت هایی را برای مشاغل و بازاریابان باز می کند. کسب‌وکارها می‌توانند تعامل بی‌درنگ را برای مشتریان فراهم کنند تا لباس‌ها و لوازم جانبی مختلف را روی آواتار خود امتحان کنند و واقعیت مجازی را به زندگی واقعی نزدیک‌تر کنند.

مطالب مرتبط