بروکرها
forex
روانشناسی بازار فارکس و قوانین در معاملات

روانشناسی بازار فارکس و قوانین در معاملات

در دنیایی که هیچ قانونی در آن وجود ندارد مثل بازار سهام ، بسیار عجیب است که پیروی متعصبانه از یکسری قوانین خاص ، از اهمیت خاصی برخوردار است. در واقع باید بدانیم که معاملات حقیقتا هیچ قانونی ندارد. شما می توانید در هر زمانی به آن وارد شوید و یا از آن خارج شوید ، می توانید هر زمانی موقعیت حال خود را تغییر داده و یا اینکه به راحتی تصمیم به عدم معامله بگیرید. تنها چیزی که می تواند شما را از شرکت کردن در معامله باز دارد ، کمبود پول است به غیر از این مورد در تصمیم گیری در مورد آنچه می خواهید انجام دهید و زمان آن کاملا آزاد هستید.

تعداد کسب و کارهایی که چنین آزادی به شما می دهند ، زیاد نیست. از آنجا که حقیقتا قوانینی در این کار وجود ندارد ، شما باید برای خود قوانینی بسازید ، در غیر این صورت با توجه به تمام احتمالات موجود در بازار، زیان خواهید دید.

 اگر تصمیم بگیرید که بدون هیچ قانونی معامله کنید به شما قول می دهیم که هیچ وقت موفق نمی شوید.

آزادی خوب است ولی شما به انچه که من آن را “ آزادی ساختار یافته “می نامیم احتیاج دارید. اساسا این مسئله بدین معنی است که شما باید قادر باشید که هر گاه تمایل دارید معامله کنید ولی این معاملات را باید تحت قوانین خود ساخته ای انجام داد.

قوانین به شما کمک می کنند که در مورد معاملات خود قاطعانه تصمیم بگیرید. آنها به شما کمک می کنند که از اشتباهاتی که موجب خالی شدن حساب بانکی شما می شوند پرهیز کنید. تقریبا هر ۶ ماه یکبار من برای خرید خود قوانین جدیدی تعیین می کنم که این قوانین من را در نظام مند بودن در معاملاتم یاری می کنند و شاید به نظر شما عجیب باشد که روزی برای من بد محسوب می شود که در آن یک و یا چند مورد از قوانین خود را نقض کرده ام و البته عکس این موضوع نیز همواره نیز صادق است. اگر من معامله خوبی داشته ام فقط به خاطر قوانینم بوده است.

مهم نیست که چه معامله ای انجام می دهید ( کوتاه مدت ، میان مدت ، بلند مدت) ، باید قوانینی برای خود وضع کنید تا معامالت خود را ساختار یافته نمایید. مشکل اینجاست که بسیاری از مردم به این امر تمایلی ندارند ، چرا که در این صورت مجبور به پذیرش مسئولیت قوانین و اعمال حاصل از این قوانین می باشند. و همان گونه که همه می دانیم اغلب انسان ها نمی خواهند مسئولیت اعمال خود را قبول کنند. ولی باز هم همانگونه که همه می دانیم تنها راه برای موفقیت در معاملات، پذیرش صد در صد مسئولیت و به صالح خود عمل کردن است.

قوانین معامله:

1- هیچگاه بدون تعیین قیمت، خرید و فروش انجام ندهید. 

۲- بعد از انجام ۳ معامله زیان ده در یک روز، دیگر در آن روز معامله نکنید. 

۳- اگر در یک معامله ۱۱۱ واحد + سود دریافت نمایید ، به صالح خود عمل کنید. 

۴- همیشه از یک سیگنال برای وارد شدن به بازار استفاده کنید. بدون دلیل وارد نشوید.

۵- از اسرار معامله گران بازار استفاده کنید. آنها واقعا کاربردی هستند. 

6- تا حد امکان در آخر هفته معامله نکنید. معامله در این روز کند است و فرصت ها مناسب نیستند. استراحت کنید. 

۷- همیشه از صمیم قلب کار کنید. 

۸- از معامالت خود لذت ببرید. اگر از این معامله لذت نمی برید، ارزش انجام دادن ندارد. 

۹- مجبور نیستید که هر روز معامله کنید. 

۱۱- این مسئله که منتظر باشید تا بازار به تو نشان دهد که آیا معامالت در حال حاضر framing time-one است یا نه ، روشی بسیار عالی برای در انتظار فرصتهای مناسب بودن است.

باید به این موضوع دقت کنید که توانایی شما در پیروی از قانون هایتان ، بازتابی مستقیم از مقدار سود شما می باشد. هر چه از آن بیشتر پیروی کنید نتایج معامالت شما بهتر خواهد بود.

مطالب مرتبط