بروکرها
forex
درک تاثیر زمان در معامله اثر گذاری زمان در ترید فارکس

درک تاثیر زمان در معامله اثر گذاری زمان در ترید فارکس

بحث اثر گذاری زمان در ترید یکی از بحث ھای طولانی است .ولی من با قطعیت به شـما مـی گـویم که زمان در انجام معاملات بسیار تاثیر گذار است. اکثر مردم با دیـدن یـک حرکـت قـوی شـروع بـه تریـد در ان جھت می کنند با این گمان که این روند تـا ابـد ادامـه خواھـد داشـت و ناگھـان بانـک ھـا وارد مـی شـوند و سفارشات بزرگی در خلاف جھت میگذارند. و بزرگترین سقوط ھا در بازار نیز به این دلیل به وجود امده اند.

 

اثر گذاری زمان در ترید

 

شکل بالا دو حالت رنج که در روند صعودی نمودار ین ایجاد شده مشخص شده است. دقـت کنیـد بـه زمانیکه ھر کدام از دوحالت طول کشیده است. بازار در مجموع دوحالت 273 روز در جا زده اسـت حـال ایـن در جـا زدن طـولانی چـارت چـه اثـری روی تریدرھا گذاشته است . خریدارانی که در جھت روند صعودی قبل معامله می کردند با این در جا زدن طـولانی دچار خواب سرمایه می شوند و تریدرھایی که در این بازار ترید نمی کردنـد و تـازه میخواھنـد شـرایط بـازار را برای ورود به بازار بررسی کنند فراموش می کنند یا در نظر نمیگیرند روند صعودی قبل را. اگر در جا زدن نمودار مدت زیادی ادامه پیدا کند تریدرھا به این باور می رسد که ایـن در جـا زدن ادامـه پیدا خواھد کرد . و یا به احتمال زیاد روند صعودی قبلی به پایان رسیده است و باعث می شود که خریـداران از بازار خارج شوند و فروشندگان وارد بازار شوند در نھایت این خواسته بانک ھا است که فروشـندگان زیـادی وارد بازار شوند تا سفارشات خرید خود را وارد بـازار کننـد و ناگھـان بـازار حرکـت صـعودی خـود را مجـددا اغـاز خواھد کرد و فروشندگان ضرر خواھند کرد. این یک مثال نیست بلکه در تمام جفت ارزھا بصورت حقیقی ایـن داستان را می توانید مشاھده کنید که به دفعات زیاد اتفاق افتـاده اسـت . رونـد نمـی توانـد بـه حرکـت خـود ادامه دھد مگر اینکه تعداد زیادی از تریدرھا ضرر کنند و برای ضرر کردن تریدرھا باید مناطق رنج و اصلاح بوجود بیاید در اصلاح ھا طول و شتاب اصلاح میزان افرادی که ضرر می کنند را مـشخص مـی کنـد ھمچنـین جھـت اینده روند را مشخص خواھد کرد.

اگر زمان یک منطقه رنج زیاد شود و تریدرھا متقاعد شـود کـه ایـن حالـت سـاید مـدت ھـا ادامـه پیـدا خواھد کرد .افراد بیشتری در انتھای منطقه ساید که بازار جھت اصلی خود را ادامه خواھد داد ضرر می کنند. یک حالت دیگر که پیش میاید وقوع ھمزمان اصلاح و حالت ساید در بازار است.بگذارید یک نگاھی به روند صعودی ین بیاندازیم و منطقه سایدی که در اصلاح تشکیل شده است را در ابتدای روند صـعودی بلنـد مدت مشاھده کنیم.

 

منطقه رنج

 

فکر می کنید ھدف از این اصلاح بزرگ چه بوده است؟ اول اینکه پول ھایی که خریدارھا بدست اورده اند را از دست بدھند. دوم اینکـه تریـدرھا بـا دیـدن ایـن روند نزولی قوی شروع به فروش می کنند و وقتی این روند نزولی ادامه پیدا می کنـد بیـشتر مـشخص مـی شود و در تمام تایم فریم ھا نزول مشخص می شود و فروشنده ھا در تمامی تایم فریم ھا وارد می شوند.

 

 اصلاح بزرگ

 

این نمودار ین در تایم فریم روزانه است و فلش اخر و دو خط موازی در اخر ھمان اصلاح و حالت سـاید را که در قبل صحبت کردیم نشان می دھد . به نظر شما تریدرھا با دیدن این چارت فکر می کننـد کـه ادامـه روند به چه صورت خواھد بود؟

نزولی، چرا؟

چون در تایم فریم بالاتر که ھفتگی است ھنوز سقف جدیدی تشکیل نشده است . بانک ھا این بـاور را تقویت می کنند تا فروشندگان بیشتری برای سفارشات خرید خود پیـدا کننـد. بانـک ھـا سفارشـات خریـد بزرگ خود را میخواھند در پایین ترین نقطه وارد بازار کنند یعنی درست جایی نزدیک سفارش خرید اولیه و بـه ھمین دلیل به فروشندگان زیادی جھت پایین بردن قیمت تا نزدیکی سفارش خرید اولیـه احتیـاج دارنـد. بانـک ھا می دانند که اگر محل سفارش خرید مجدد دور باشد به اندازه کافی سـفارش فـروش وارد مـی شـود تـا اینکه سفارشات فروش کم می شود و انھا می توانند سفارشات خرید خود را قراردھند .

مطالب مرتبط