بروکرها
forex
بروکرهای کلاهبردار را چگونه تشخیص دهیم و با خیال راحت ترید کنیم

بروکرهای کلاهبردار را چگونه تشخیص دهیم و با خیال راحت ترید کنیم

ما در این مقاله شما را آگاه میکنیم که چطور بهترین بروکرها را شناسایی کنید و بروکرهای کلاهبردار یا اسکم را تشخیص دهید

اگرچه برنی مادوف، طراح پونزی و جردن بلفورت «گرگ وال استریت» به دلیل جرایم مالی به زندان فرستاده شده‌اند، اما تخلفات دلالان و دیگران بی‌وقفه و کشف نشده ادامه دارد. به همین دلیل مهم است که بروکرها یا مشاوران سرمایه گذاری و شرکت های آنها را قبل از انجام تجارت با آنها بررسی کنید.

نمونه هایی از کلاهبرداری بروکرها

در اینجا فقط دو نمونه از مشکلات ادامه دار در صنعت آورده شده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار فدرال (SEC) علیه یک شرکت مشاوره سرمایه گذاری ثبت شده مستقر در ماساچوست و مالک آن اتهامات کلاهبرداری ارائه کرد. این آژانس، شرکای Family Endowment و مالک آن، لی دانا ویس را متهم کرد که در میان سایر موارد بی‌نظمی، به مشتریان توصیه می‌کردند که سرمایه‌گذاری‌های خاصی انجام دهند بدون اینکه فاش کنند که ویس نیمی از سود را به جیب خواهد زد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار همچنین اعلام کرد که از مشتریان خواسته شده است تا 40 میلیون دلار در اوراق بهادار منتشر شده توسط شرکت‌هایی که ویس در آنها منافع مالی داشته و ویس از آنها پرداخت می‌کرده، سرمایه‌گذاری کنند.

در مورد دیگری، سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA) اعلام کرد که نماینده ثبت شده سابق Caldwell International Securities Corp. را پس از اتهام زدن به تخلفات متعدد اوراق بهادار، از جمله ریزش حساب های مشتریان، برای همیشه از حضور در صنعت اوراق بهادار محروم کرده است. FINRA گفت که تجارت بیش از حد ریچارد آدامز در دو حساب مشتری از جولای 2013 تا ژوئن 2014، بیش از 57000 دلار پورسانت ایجاد کرد در حالی که بیش از 37000 دلار ضرر برای مشتریان به همراه داشت.

نکته: برای این که بروکر های خوب را شناسایی کنید به 5نکته زیر توجه کنید.

1. مراقب تماس های سرد باشید

مراقب هر بروکر یا مشاور سرمایه گذاری که ناخواسته از شرکتی که هرگز با آن تجارت نکرده اید با شما تماس می گیرد، باشید. مخاطب می تواند به شکل تماس تلفنی، ایمیل یا نامه باشد. دعوت به سمینارهای سرمایه گذاری که وعده ناهار رایگان یا سایر هدایایی را می دهند که هدفشان جلب توجه شماست، تحت تأثیر قرار نگیرید و کورکورانه سرمایه گذاری کنید.

SEC توصیه می‌کند به تماس‌گیرندگانی که از تاکتیک‌های فروش پرفشار استفاده می‌کنند، فرصت‌های یک بار در زندگی را تبلیغ می‌کنند یا از ارسال اطلاعات مکتوب درباره سرمایه‌گذاری خودداری می‌کنند، مشکوک باشید.

2. یک مکالمه داشته باشید

چه به دنبال یک بروکر یا یک مشاور مالی باشید، باید با افرادی که به شما مشاوره، محصولات و خدمات ارائه می دهند، راحت باشید. سوالات زیادی در مورد آنچه شرکت ارائه می دهد و تجربه آن با مشتریانی که نیازهای مشابه شما دارند، بپرسید.

همچنین، دریابید که چه رابطه ای با حرفه ای خواهید داشت. تحت یک استاندارد به اصطلاح امانتداری، متخصصان مالی باید منافع مشتریان خود را بالاتر از منافع خود قرار دهند، مثلاً وقتی سرمایه گذاری را توصیه می کنند. این یک سطح بالاتر از به اصطلاح استاندارد مناسب است، که در آن متخصص فقط موظف است توصیه هایی را ارائه دهد که با بهترین منافع مشتری سازگار است. در حالی که مشاوران سرمایه گذاری همیشه باید از استاندارد امانتداری پیروی کنند، این مورد در مورد معامله گران کارگزار صدق نمی کند - اگرچه ممکن است بتوانید کارگزاری را پیدا کنید که مایل به رعایت استانداردهای امانت باشد.

اگر نمی‌توانید پاسخ‌های مستقیم دریافت کنید یا به نظر می‌رسد که فرد عجله دارد یا تمایلی به ارائه اطلاعات کامل و واضح به شما ندارد، به جای دیگری بروید. فراموش نکنید که در مورد نرخ ها، کارمزدها و کمیسیون ها بپرسید. مشاوران سرمایه گذاری ثبت شده نیز باید هر دو بخش فرم ADV را در اختیار شما قرار دهند.

3. کمی تحقیق کنید

اولین چیزی که ارزش امتحان کردن را هنگام تحقیق در مورد یک متخصص مالی دارد، جستجوی ساده وب با نام بروکر و شرکت است. این ممکن است انتشارات جدید یا گزارش‌های رسانه‌ای از تخلفات ادعایی یا اقدامات انضباطی، مکالمات مشتری در انجمن‌های آنلاین، اطلاعات پس‌زمینه و جزئیات دیگر را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، تایپ "لی دانا وایس" در موتور جستجو صدها هزار نتیجه را به همراه دارد، از جمله پیوندی به انتشار خبری در مورد شکایت مجدد SEC از او و شرکتش.

سپس سعی کنید به طور مستقیم آژانس های نظارتی را جستجو کنید. متخصصان مالی و شرکت های آنها از نظر قانونی ملزم به ثبت نام در تنظیم کننده های اوراق بهادار فدرال و ایالتی هستند.

 و این اطلاعات ثبت نام به همراه جزئیات اقدامات انضباطی انجام شده علیه افراد یا شرکت ها در دسترس عموم است.

به خاطر داشته باشید که سازمان‌ها گاهی اوقات دارای صلاحیت‌های اجرایی همپوشانی هستند و ممکن است اطلاعات مشابهی ارائه دهند. با این حال، ارزش بررسی همه آنها را دارد زیرا ممکن است سیاست‌های متفاوتی در مورد جزئیاتی که شامل می‌شوند و مدت زمانی که داده‌ها در دسترس هستند، داشته باشند.

4. اظهارات خود را به طور منظم بررسی کنید

بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که سرمایه گذاری خود را روی خلبان خودکار قرار دهید. بررسی دقیق اظهارات خود - چه آنها را به صورت آنلاین یا چاپی دریافت کنید - می تواند به شما کمک کند که اشتباهات یا حتی اشتباهات را در مراحل اولیه تشخیص دهید. اگر بازده سرمایه گذاری شما آن چیزی نیست که انتظار داشتید یا اگر تغییرات غافلگیرکننده ای در سبد سهام شما وجود دارد، سؤال بپرسید. تضمین های پیچیده ای را که واقعاً درک نمی کنید، نپذیرید. اگر نمی توانید پاسخ های مستقیم دریافت کنید، بخواهید با فردی بالاتر صحبت کنید. هرگز نترسید که نادان به نظر برسید یا به شما به عنوان یک مزاحم نگاه شود.

5. وقتی شک دارید، وجوه را برداشت و شکایت کنید

اگر مشکوک به اشتباه هستید، وجوه خود را از مشاور سرمایه گذاری خارج کنید. سپس، شکایات خود را با همان رگولاتورهای ایالتی، فدرال و خصوصی که سایت‌های آن‌ها را هنگام بررسی حرفه‌ای مالی بازدید کرده‌اید، ثبت کنید.

اگر فکر می کنید که با کارگزار یا مشاور خود اختلاف قانونی دارید، چند مرحله وجود دارد که می توانید انجام دهید. اگر شکایت شما علیه یک کارگزار بورس است، باید با کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) یا FINRA شکایت کنید.

بسیاری از متخصصان مالی عضو یک سازمان منشور هستند (معمولاً می توانید با اختصارات بعد از نام آنها تشخیص دهید). این سازمان ها همچنین دارای استانداردها و کدهای اخلاقی هستند، بنابراین ارزش دارد که از آنها نیز شکایت کنید. برای مثال، اگر شکایت شما علیه یک برنامه‌ریز مالی معتبر (CFP) باشد، می‌توانید به هیئت استانداردهای برنامه‌ریز مالی خبره شکایت کنید. اگر مخالف یک تحلیلگر مالی خبره (CFA) است، می توانید با انجمن سرمایه گذاری و تحقیقات تماس بگیرید.

تماس با کمیسیون اوراق بهادار ایالتی یا استانی راه دیگری است که باید در پیش بگیرید. هر ایالت یا استان یک بخش دارد که به شکایات علیه کارگزاران، مشاوران و برنامه ریزان مالی رسیدگی می کند. اگر این گزینه ها جواب نداد، آخرین اقدام شما این است که یک وکیل استخدام کنید.

مطالب مرتبط