بروکرها
forex
انواع نمودارها در بازار فارکس نمودار کندل استیک، میله ای و…

انواع نمودارها در بازار فارکس نمودار کندل استیک، میله ای و…

نمودارهای گوناگونی برای نشان دادن اطلاعات، در برد معاملات خارجی فارکس وجود دارد که معامله گران از آنها برای تحلیل های تکنیکال و گرفتن تصمیمات مناسب در بازار استفاده می کنند. این نمودارها بر اساس 2 مشخصه کار می کنند. محور عمودی که قیمت یا حجم تیک را مشخص می کند و محور افقی که با مولفه زمان مشخص می شود. برای مثال در بروکر آمارکتس پلتفرم های منحصر به فرد معاملاتی به همراه سرعت بالا در اجرای سفارش های معاملاتی به معامله گران فارکس ارائه می شود. از برخی از اطلاعات برای ساخت نمودار استفاده می شود ( به غیر از نمونه های مربوط به تیک):

قیمت باز شدن: قیمتی که در ابتدای باز شدن قیمت در تایم فریم مشخص نمایش داده می شود.
قیمت بسته شدن: قیمتی که هنگام بسته شدن قیمت در تایم فریم مشخص نمایش داده می شود.
بالاترین قیمت: بیشترین میزان قیمت در بازه زمانی مشخص.
پایین ترین قیمت: کمترین میزان قیمت در بازه زمانی مشخص.

نمودارها بر اساس یک بازه زمانی مشخص، فعالیت بازار را نشان می دهند. در صورت در اختیار داشتن اطلاعات بالا، می توانید نمودار مشخصی از روند بازار بدست آورید. می توانید از بازه های زمانی گوناگون مانند 1 دقیقه، 5 دقیقه، 15 دقیقه، 1 ساعت، روزانه، هفتگی و ماهانه در پلتفرم متاتریدر 4 استفاده کنید. با اینکه نمودارها انواع گوناگونی دارند اما تمامی آنها یک هدف را دنبال می کنند، آن هم نشان دادن اطلاعات مورد نیاز معامله گر به صورتی ساده تر در موقعیت های مورد نیاز برای انجام معاملات است.

نمودار تیک با استفاده از این نمودار می توان تغییرات قیمت واحد را در کوچکترین مقیاس مشخص کرد. این تغییرات وابسته به یک بازه زمانی مشخص نیست و اطلاعات تغییرات قیمتی را در زمان حال بعد از هر تغییر کوچکی نشان می دهد. قسمت بالایی آن قیمت خرید و ناحیه پایینی آن قیمت فروش را نشان می دهد. از این محدوده در نمودار برای آنالیز و تحلیل استفاده نمی شود و تنها در صورت تعریف شدن پارامترهای دیگر، زمان مناسب ورود به معاملات را به معامله گر نشان می دهد.

نمودار خطی برای کشیدن این نمودار، تنها قیمت بسته شدن دوره های معاملاتی قبلی (آنها به طور خودکار تبدیل به قیمت باز شدن دوره های جدید می شوند) برای ساخت نمودار خطی استفاده می شود.

این نمودار مانند یک منحنی به نظر می رسد. به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات لازم درباره قیمت باز شدن، نمی توانید تغییرات قیمت را در یک بازه زمانی برآورد کنید، به همین دلیل این نوع نمودار برای دوره های کوتاه مناسب است. در این صورت، نسبت بین قیمت های باز در هر مرحله جزو اطلاعات دست نیافتنی خواهد بود.

نمودار میله ای از قیمت های مینیمم و ماکزیمم که با خطوط عمودی به هم متصل می شوند، برای کشیدن این نوع نمودار استفاده می شود. میله های کوتاه تر در سمت چپ، نشان دهنده قیمت باز و میله های سمت راست نمودار نشان دهنده قیمت های بسته در بازه زمانی مشخص شده هستند. یک عضو یا یک ستون از این نمودار، نشان دهنده تغییرات قیمت در یک بازه زمانی معین است، بنابراین باید گفت که از جمله فواید مهم در استفاده از این نمودار، امکان بررسی تغییرات قیمت ها در طول معاملات است.

نمودار کندل استیک این استیک ها مانند نمودار ستونی یا میله ای ساخته می شوند. از جمله ویژگی های بارز این نمودار، وجود کندل ها در حد فاصل بین قیمت های باز و بسته است. اگر قیمت بسته پایین تر از قیمت باز باشد رنگ بدنه کندل سیاه خواهد شد و اگر قیمت بسته بالاتر از قیمت باز در معاملات باشد، رنگ بدنه کندل سفید باقی می ماند.

خطوط عمودی در این نمودار سایه نامیده می شوند، سایه بالای کندل، سایه بالایی نام دارد که نشان دهنده میزان قیمت ماکزیمم در یک بازه زمانی مشخص در انجام معاملات است، به همین ترتیب، سایه زیر بدنه کندل، نشان دهنده قیمت مینیموم در معاملات انجام شده در یک بازه زمانی مشخص است.

به یاد داشته باشید که:
تمام گراف ها و نمودارهایی که در متاتریدر 4 ارائه می شوند، (به جز نمودار تیک که هردو قیمت فروش و خرید را نشان می دهد) بر اساس قیمت فروش، تغییرات را نشان می دهند.
رنگ آبی و سفید در متاتریدر 4 جزو دیفالت نرم افزار هستند که می توانید آنها را در تنظیمات نرم افزار تغییر دهید.
در نرم افزار متاتریدر 4 می توانید نحوه استفاده از این نمودار ها را در اکانت لایو و اکانت دمو که برای تمرین در نظر گرفته اید، مشاهده کنید.

حساب خود را در بروکر آمارکتس افتتاح کنید و علاوه بر دریافت 10000 دلار در حساب دمو و بررسی نمودارهای قیمت در حساب آزمایشی، می‌توانید حساب لایو خود را نیز افتتاح کنید و 30 دلار بونوس خوش آمدگویی از آمارکتس دریافت کنید.

مطالب مرتبط