بروکرها
forex
استراتژی معاملاتی خود را با سطوح حمایت و مقاومت بهبود دهید

استراتژی معاملاتی خود را با سطوح حمایت و مقاومت بهبود دهید

بهترین راه برای بهبود استراتژی معاملاتی چیست؟ استفاده کنید از مفاهیم حمایت و مقاومت. در استراتژی معاملاتی خود برای بهبود نتایج معاملاتتان باید بیاموزید که چگونه از سطوح حمایت  و مقاومت استفاده کنید.قبل از یاد گیری سطوح حمایت و مقاومت شما باید، اساس عرضه و تقاضا را درک کنید. عرضه و تقاضا محرک اصلی حرکات قیمت هستند. بازار زمانی به سمت بالا میچرخد که تقاضا نسبت به عرضه غلبه یابد و زمانی به سمت پایین میچرخد که عرضه نسبت به تقاضا غلبه کند. تحلیل تکنیکال الگوهای قیمت تکرار شونده ای را که از تغییرات عرضه و تقاضا بدست آمده بررسی میکند. تحلیل فاندامنتال بر عوامل تعیین کننده عرضه و تقاضا تمرکز دارد.

زمانیکه تقاضا قویتر از عرضه باشد قیمت افزایش مییابد. خریداران بیشتر مشتاق به خرید هستند و فروشندگان مایل به فروش. به این ترتیب خریداران قیمت باالتری به فروشندگان پیشنهاد میدهند و قیمت افزایش مییابد. و بلعکس. در سطوح مقاومت، عرضه بر تقاضا غلبه میکند، پس ما انتظار داریم که رشد قیمت متوقف شده و سقوط کند. توجه داشته باشید که حمایت و مقاومت در سطوح قیمت واضح نیست. آنها در محدوده وسیعی از قیمتها اتفاق میافتند.

با این حال، برای راحتی و وضوح، بسیاری از تحلیلگران تکنیکال خطوط را برای نشان دادن حمایت و مقاومت نشان می دهند. خطوط ترسیمی برای نشان دادن حمایت و مقاومت قابل قبول است تا زمانیکه متوجه شوید این خطوط در واقع مناطق را نشان می دهند که عدم تعادل تقاضا و عرضه وجود دارد.

چطور سطوح حمایت و مقاومت را پیدا کنیم؟

سویینگ های و سویینگ لوو:

 

سویینگ های و سویینگ لوو
سویینگ های و سویینگ لوو نقاط چرخش قبلی بازار هستند. ار این رو آنها انتخاب طبیعی برای اهداف سطوح حمایت و مقاومت میباشند. هر نقطه سویینگ، یک سطح حمایت یا مقاومت بالقوه است. با این حال، باید بر روی سویینگ، های و لوو مهم تمرکز کنیم.

 

نواحی تراکم:

 

نواحی تراکم

 

معامله گرانی که مدت زمان زیادی را در نواحی تراکم بسر برده اند، احتمالا از لحاظ روانی به این محدوده قیمت علاقه مندند. از این رو بزودی نواحی متراکم بازار سطوح حمایت و مقاومت قابل اطمینانی هستند. مناطق متراکماین ایده را تقویت میکنند که حمایت و مقاومت یک ناحیه هستند، آنها یک سطح قیمت خاص نیستند. اگر شما برای پیدا کردن مناطق متراکم به کمک نیاز دارید، میتونید از قیمت با چارت حجم، کمک بگیرید.

 

محدوده قیمت

 

اعداد روانشناختی:

انسانها به بعضی اعداد خاص اهمیت میدهند. اعداد رند بهترین مثال هستند. اعداد رند همیشه سرفصلهای مالی را میسازند.  منظور این است که هنگامیکه شرکتها بودجه های خود را پیشبینی میکنند بر اساس مبالغ رند مثال دلار 4000 تومن پیشبینی میکنند معامله کردن حوالی اعداد رند منتجه به استراتژی ترید اعداد طبیعی میگردد. محدوده 52 هفته یک ورقه بهادار رو در نظر میگیریم، کف و سقف این محدوده یک عدد مهم روانی به ما میدهد.

حمایت و مقاومت محاسباتی:

 

حمایت و مقاومت محاسباتی

 

شما میتوانید نتایج حمایت و مقاومت خود را از طریق مووینگ اوریج ارزیابی کنید. این بهترین کار در معامالت بازار میباشد. ترکیبی از الگوهای کندل استیک با میانگین متحرک یک روش معامالتی معتبر است که از میانگین متحرک به عنوان حمایت و مقاومت استفاده می شود.

 

مووینگ اوریج

 

حمایت و مقاومت با فیبوناچی:

 

حمایت و مقاومت با فیبوناچی

 

اصلاحات فیبوناچی یکی دیگر از روشهای محبوب جهت محاسبه حمایت و مقاومت میباشد. با یک منطقه بندی مناسب، میتوانیم سطوح اصالح را به راحتی و بدون محاسبه دستی مشخص کنیم. شناسایی سویینگهای عمده بازار و تمرکز بر اصالح حرکت توسط یک نسبت فیبوناچی. نسبتهای فیبوناچی عبارتند از 23/6 ،38/2 ،50 ، 61/8 و 100 درصد. یک اصالح 100 درصد همان استفاده از سویینگ های و لوو به عنوان حمایت و مقاومت است. استراتژی معاملاتی که ما در روند روزانه بررسی کردیم از اصالحات فیبوناچی استفاده مینماید و بهترین معامالت را پیدا میکند.

حمایت و مقاومت تبدیل شده:

 

حمایت و مقاومت تبدیل شده

 

برای تمرکز بر روی سطوح حمایتی و مقاومت اصلی، قبل از اینکه تایم فریم معامالتیتان را آنالیز کنید می توانید آنها را در تایم فریمهای بالاتر مشاهده کنید. به عنوان مثال، شما می توانید سطوح حمایت و مقاومت را از نمودار هفتگی ثبت کنید. سپس آنها را در نمودار روزانه قرار دهید تا فرصتهای معامالتی را پیدا کنید. این روش شما را بر روی سطوح حمایت و مقاومت مهم متمرکز میکند به جای آن که نمودارتان را با ده ها سطح شلوغ کنید سطوح حمایت و مقاومت بالقوه را دارید.

چطور در استراتژی معاملاتیمان از سطوح حمایت و مقاومت استفاده کنیم؟

جهت معامله:

یک سطح حمایتی احتمالا یک روند صعودی را متوقف میکند، و یک سطح مقاومتی میل دارد یک روند نزولی را متوقف کند. از این رو اگر سطح حمایت بالا میرود و در بازگشتها سطح مقاومت نیز بالا میرود احتمالا شما فقط معامله خرید را در نظر گرفته اید. توجه نمودن به سطوح قیمت یک راه ساده جهت پیدا کردن تمایلات بازار میباشد.

 

جهت معامله
این مثال از تجزیه و تحلیل نمودار هفتگی ما است. این نشان می دهد که سویینگ های لوو مهم به سمت بالا حمایت میشوند، که نشانه ای از بازار صعودی است.

 

فیلتر کردن معاملات بد:

استراتژی معاملاتی شما ممکن است روش خاص خود را برای تعیین تمایلات بازار داشته باشد. در این صورت خودتان را با تحلیل حمایت و مقاومت گیج نکنید. به استراتژی معامالتی خود برای یافتن تمایلات بازار اعتماد کنید. با این حال، شما می توانید با آنالیز حمایت و مقاومت استراتژی معاملاتی خود را تقویت کنید. به عنوان مثال، اگر استراتژی معاملاتی شما یک خرید را تایید کند، اما قیمت درست زیر یک سطح مقاومت اصلی است، شما بایستی صبر کنید مقاومت با یک بریک اوت واضح شکسته شود سپس در پولبک وارد شوید. با صبر بیشتر و نزدیک شدن قیمت به سطوح حمایت و مقاومت شما میتوانید از معاملات با کیفیت پایین دوری کنید.

ورود به معامله:

سیگنال های صعودی را در سطوح حمایت و سیگنالهای نزولی را در سطوح  مقاومت ببینید. این کلید برای یافتن بهترین معاملات در هر استراتژی معاملاتی است.

 

سیگنال
در این چارت شما استراتژی معاملاتی مکدی با اینساید بار را مشاهده میکنید. نتیجه ی یک ناحیه حمایتی که قبلا تراکم قیمت وجود داشته یک اینساید بار صعودی میباشد. این ساختار یک ترید با کیفیت است.

 

خروج از معامله:

حمایت و مقاومت، حتی آنهایی که جزیی هستند در اهداف قیمت و متوقف کردنشان موثر میباشند.

 

خروج از معامله

 

برای معامله گران روزانه، سطح بالا و پایین معاملات قبلی، سطح حمایت و مقاومت مهمی هستند. این مثال ردیابی ستاپ معامالتی روزانهنشان می دهد که کمترین قیمت قبلی هدف مطلوبی برای این معامله بود.

خلاصه:

حمایت و مقاومت ویژگی های اصلی چشم انداز قیمت هستند. بدون آنها قیمت قابل کنترل نیست. قبل از هرگونه معامله ای، سطح حمایت و مقاومت را مشخص کنید. این مناطق بالقوه عرضه و تقاضا به شما در درک بازار کمک خواهد کرد. استفاده از این درک در استراتژی معاملاتیتان به سرعت شما را سودده مینماید. 

مطالب مرتبط