بروکرها
forex
آموزش رسم دقیق سطوح با ولوم تریدینگ (ولوم پروفایل)

آموزش رسم دقیق سطوح با ولوم تریدینگ (ولوم پروفایل)

اصل طلایی ولوم پروفایل که همیشه قبل ازمعامله باید به دنبال آن باشید: هرمنطقه ای که درگذشته بیشترین حجم را داشته باشد و حتما و حتما داخل یک ناحیه عرضه و تقاضا قوی باشد، احتمال قرار گرفتن سفارشات درآن بیشتراست و احتمال واکنش دادن به آن ناحیه درآینده بالاتر است، شما در یک منطقه عرضه یا تقاضا در تایم بالاتر منطقه دقیق که بازار خودش را به آن می رساند پیدا کرده (این منطقه پر حجم ترین قسمت در آن ناحیه است) و در تایم پایین دنبال عکس العمل برگشتی یا شکست روی آن می مانید.

 

یک گره معاملاتی یا یک سطح مقاومت و حمایت و یا سطح عرضه و تقاضا یا هر نقطه ای که با فیبوناچی یا هر روش دیگری پیدا کردید در متاتریدر درتایم بالاتر پیدا کنید.

 

 دلار استرالیا در یک ساعته
دلار استرالیا در یک ساعته

 

سپس در نینجا تریدر آن سطح را پیدا می کنید و علامت گذاری می کنید:

 

نکته بسیار مهم : با عوض کردن تایم فریم یا اجرا کردن تمپلیت روی صفحه سطح ترسیمی شما در نینجا تریدر پاک نخواهد شد.

 

ولوم پروفایل

 

سپس ولوم پروفایل را روی صفحه و روی موجی که گره داخل آن قرار دارد می اندازیم و پر حجم ترین مناطق ولوم پروفایل را در گره پیدا میکنیم .( می توانید ولوم پروفایل را فقط روی گره بیاندازید)

 

سپس ولوم پروفایل را روی صفحه و روی موجی که گره داخل آن قرار دارد می اندازیم و پر حجم ترین مناطق ولوم پروفایل را در گره پیدا میکنیم .( می توانید ولوم پروفایل را فقط روی گره بیاندازید)

 

سپس در آینده عکس العمل بازار را به مناطق پر حجم در روی گره بررسی می کنیم.

 

مناطق پر حجم

 

می توانید در همان تایم یا تایم پایینترو سطوح را دقیق تر کنید یعنی درون مناطق پر حجمی که رسم کرده اید دنبال چندین hvn کنار هم یا تراکم hvn باشید.

 

hvn

 

تراکم ایمبالانس

 

یا در مناطقی باشید که تراکم ایمبالانس را دارند( البته باید تسلط کافی داشته باشید ) یا هرسه مورد را با هم برسی کنید یعنی چارت فوتپرینت را در 60 دقیقه اجرا کنید و سپس ولوم پروفایل دیفالت نینجا تریدر را فوت پرینت اضافه کنید و گره یا منطقه عرضه و تقاضا را در فوت پرینت شصت دقیقه پیدا کنید واول با ولوم پروفایل پرحجم ترین منطقه را پیدا کنید و سپس با فوتپرینت در آن ناحیه دنبال مناطقی باشید که تراکم hvn دارند و در نهایت ایمبالانس ها درمحل چک کنید.

 

مرحله 1:

 پیدا کردن ناحیه پر حجم با ولوم پروفایل درناحیه عرضه یا تقاضا

 

ولوم پروفایل درناحیه عرضه یا تقاضا

 

 تراکم hvn

 

مرحله 2: 

در ناحیه ای که با ولوم پروفایل رسم کرده ایم ، دنبال مناطقی می گردیم که تراکم hvn یا تراکم ایمبالانس یا هردو را دارند و خط رسم شده را دقیق تر رسم می کنیم.

 

فوتپرینت

 

سپس از بالای صفحه ، نمودار را به تایم 5 دقیقه می بریم ( سطوح با تعویض تایم فریم پاک نخواهد شد ) ودر آخر منتظر تایید فوتپرینت در تایم 5 دقیقه برای برگشت یا ادامه حرکت می مانید یا سطح بسیارقوی ای است و درست انتخاب شده می توانید با ستاپ استاپ هانتر و کندل نقض سطح برگشت را بررسی کنید.

 

ستاپ استاپ هانتر

 

کندل نقض سطح برگشت

 

شکست یک گره

 

بازار باید برای شکست یک گره ، تمام سفارشات حجمی داخل آن گره را تسویه کند و معمولا در هر بار برخورد یک سفارش حجمی داخل گره تسویه می شود ویک برگشت داریم ولی امکان داد حرکت آنقدر قوی باشد که در یک مرحله یا دو مرحله سفارشات حجمی داخل گره تسویه شود که بررسی تسویه ها و قدرت نمودار با ولوم تریدینگ قابل بررسی است.

 

نکات طلایی:

  • معمولا اکثر سطوح حجمی پر قدرت در روی یک سطح ، روی زیروتریگر کندل ها می افتند.
  • بین دو یا سه زیرو تریگر در یک گره آن زیروتریگری مهم است و معمولا به آن واکنش داریم که حجم بیشتری دارید.
  • در تایم بالاتر خود دنبال زیروتریگر پر حجم باشید (اولویت دارد) و اگر در چارت مشاهده نکردید به تایم پایین تر بروید.
  • از چارتهای نینجا تریدر که کندل های آن استاندارد است برای تحلیل و پیدا کردن زیروتریگر یا اینگلف یا…….استفاده کنید.
مطالب مرتبط